GLA membantu kesihatan wanita



BAGAIMANA GLA MEMBANTU KITA?

Hmmm.. minggu lepas saya balik kampung dan hadiahkan makku sayang GLA nih.. mak saya ni ada penyakit keturunan iaitu Diabetes.. darah tinggi pun ada masa mengandungkan adik yang kecik sekali... Jadi elok saya beri mak sesuatu sebagai tanda kasih sayang saya.. wa jiwang la plak.. hehe..

Saya fikir sebelum saya bantu orang lain ada eloknya saya bantu diri saya, mak saya, keluarga saya dan barulah GLA membantu kita semua.. :)

Kenapa GLA? Bukan Lecithin atau Kolagen?

Ha... kalau uols nak tahu GLA ni memang sangat bagus untuk bantu kita terutama mak-mak macam mak saya, saya dan kawan2 seusia dengan saya... Orang lelaki pon boleh juga.. jangan risau...

Ape ke pekdahnya makan ni? Tanya mak saya...
Saya pon jawablah... macam-macam ada mak...
GLA membantu kita dengan bermacam2 cara. 
Nak tahu? Jom baca...

Sebenarnya maksud GLA ni Gamma-Linolenic Acid. Untuk GLA Shaklee dah lengkap dalam satu kapsul yang dihasilkan daripada Ekstrak dari Borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi biovaillabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari Borage yang ditanam secara organic di kawasan Saskatchewan...

Bagi GLA Shaklee, setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesananya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Biovailbilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Ok uols..inilah sumber asli GLA tau.. jom tengok!!


Mak saya pun tanya le lagi... Iye ler..ate ape manfaatnye? Cer citer ce citer... hehehehe....


Ha.. mesti uols pon nak tahu kan??? Ok jom baca kat bawah ni...


Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ia boleh merawat ulcer, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina tau...


Mengawal selia Estrogen dan Tetosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita serta dapat memperbaiki simpton PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan juga sakit payudara.

Melambatkan Menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, serta depression. Pengambilan yang berterusan mampu melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, menjadikan kulit lebih muda.

Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

Menentang kanser - GLA berfungsi sebagai anti-oksidan yang meningkatkan system imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

Memperbaiki inflamasi kulit - Boleh mencegah eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap juga...Di samping itu GLS juga boleh meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism dan athritis.

Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Jadi GLA juag boleh meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh kandungan gula yang tinggi dalam darah.

Menghalang tekanan darah tinggi -.com GLA mampu menghalang pembekuan darah, meangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosclerosis dan myocardial infarction.

Membantu kanak2 Hyperaktif & Autisme - Minyak ikan yang terkandung dalam GLA mampu memperbaiki keadaan kanak-kanak golongan ini dengan cara membantu fungsi otak mereka befikir serta bertindak dengan lebih cergas dan pantas.


Kesimpulannya GLA ni macam2 fungsi dia.. kepada yang ada fibroid dan cyst tu digalakkan mengambil GLA, mudah-mudahan Cyst tu boleh mengecut sekaligus menyihatkan semula sistem peranakan kita ya... In sya Allah  mudah-mudahan dengan mengambil GLA adalah rezeki boleh la dapat cahaya mata nanti..
Dah cuba nanti mesti uols puas hati...

Semalam saya call mak nak tanya kesan lepas ambil GLA..
Dia kata.. "Hmmm...mak dah kurang ler rasa letihnyer...."
Alhamdulillah syukurlah saya terbuka hati untuk beri mak saya GLA ni...
Di samping berniaga di Restoran mak boleh terus kekal bertenaga & sihat... :)



Sebarang info/konsultasi dan persoalan lanjut boleh hubungi:

Nurul 'Ain Abd Rahim
SMS/WhatsApp di 012-3530038
Email: Hanavitstore@gmail.com

No comments:

Post a Comment